Ryby prosto z morza

Aktualności

< Zobacz pozostałe wpisy

19 11.2019

Andrzejki ─ ryba, wino i zabawa. 5 sposobów na zdrowe finger foods

Andrzejkowy wieczór to przede wszystkim dobra zabawa i pyszne jedzenie. Czy imprezowe przekąski mogą być zdrowe? Oto 5 dowodów na to, że tak!

Andrzejki to wieczór jedyny w swoim rodzaju – magiczny, inspirujący do dawnych zabaw, tradycyjny, a zarazem pełen beztroskiego luzu w gronie bliskich. Oprócz wróżb i niecodziennych gier warto przygotować na imprezę andrzejkową również zdrowe przekąski. W tej roli świetnie sprawdzają się pyszne finger foody. Czym się wyróżniają? Finger foods to lekkie przekąski, które spożywa się zazwyczaj bez użycia sztućców. Jedzone palcami, idealne na jeden kęs, mogą przybierać różnorodne formy.

Małe kanapki czy koreczki to esencja smaku w rozmiarze mini. Dzięki temu można skupić się na zabawie, a nie przesiadywaniu za stołem i spożywaniu ciężkich potraw. Finger foody są więc wręcz stworzone na andrzejkową zabawę, gdy goście traktują jedzenie jako jedną z wielu atrakcji wieczoru, a nie jego główny punkt. By uczestnicy Andrzejek mieli możliwość wyboru, warto przygotować kilka przekąsek i zadbać o ich atrakcyjne podanie, na przykład na ładnej paterze czy tacy. Oto 5 prostych przepisów na zdrowe finger foods.

Tartinki z pastą rybną

Tartinki to małe, fantazyjne kanapeczki z ciemnego pieczywa z różnymi dodatkami. Warto wybrać cienkie pieczywo i dodać do niego kolorowe składniki, które stworzą efektowną kompozycję. By zapewnić gościom zdrową przekąskę, można posmarować tartinki pastą rybą. W tej roli świetnie sprawdzi się Szprot Winter w pomidorach Graal. Rybę wystarczy odsączyć i rozgnieść, po czym dodać oliwki, suszone pomidory i udekorować posiekanym koperkiem. Przyprawić solą, pieprzem i sokiem z cytryny. 

Włoskie crostini na ciepło z sardynkami Graal

Ciekawą alternatywą dla tartinek są włoskie crostini. To małe kanapeczki przyrządzane z białego pieczywa, które wcześniej podpieka się lub grilluje. Z nimi również dobrze współpracują różnorodne dodatki. Prawdziwa klasyka to pomidory, bazylia, czosnek i mozzarella, jednak crostini można przygotować po prostu ze składników, które akurat ma się w lodówce czy spiżarni. Najlepsza baza to bagietka, którą kroi się tak, aby uzyskać jak najdłuższe kromki. Na podpieczonym pieczywie można ułożyć również salsę warzywną i umieścić podsmażone wcześniej przez kilka chwil na patelni sardynki. Do tej przekąski warto wykorzystać na przykład Sardynki w oleju roślinnym Graal.

Warzywne koreczki z dodatkiem ryb Graal

Dobrym pomysłem mogą być również koreczki przygotowane z warzyw i ryby. Jak to zrobić? Wystarczy pokroić ogórka kiszonego lub cukinię wzdłuż tak, by uzyskać podłużne, cienkie plastry. Na nich należy umieścić farsz, na przykład z rozgniecionej ryby z puszki, posiekanej cebuli, płatków chilli i świeżych ziół. Całość zwinąć w roladki. Można dodatkowo spiąć wykałaczką. 

Placuszki ziemniaczane z tuńczykiem Graal

Finger foods to nie tylko kompaktowe kanapki czy koreczki. W tej roli znakomicie sprawdzają się też małe placuszki, które można zjeść na jeden raz. Wystarczy ugotować i rozdrobnić ziemniaki, a następnie dodać tuńczyka z puszki. Warto wykorzystać na przykład Tuńczyka kawałki w sosie własnym Graal. Wymieszać rybę i ziemniaki na jednolitą masę, dodać posiekaną cebulkę dymkę, sok z cytryny, sól, pieprz i kolendrę. Uformować placuszki i podsmażyć na patelni lub wstawić na kilka minut do piekarnika.

Pomidorki koktajlowe nadziewane makrelą Graal

Pomidorki koktajlowe z farszem z twarożku i ryby to proste, a zarazem niezwykle efektowne danie. Do przyrządzenia tej lekkiej i zdrowej przekąski wystarczy kilkanaście pomidorków koktajlowych. Farsz to biały ser, makrela z puszki (na przykład Filet z makreli, pomidorowy sos BIO Graal), posiekany koperek, szczypiorek i ulubione przyprawy. Należy odciąć z każdego pomidorka górną część (najlepiej wraz z szypułką, która dodatkowo zdobi przekąskę), środki wydrążyć i napełnić twarogowo-rybną masą. Przykryć odkrojonymi wcześniej kapeluszami z pomidorków.