Ryby prosto z morza

Aktualności

< Zobacz pozostałe wpisy

13 03.2020

Przesilenie wiosenne? Jedz ryby Graal i imbir na poprawę odporności

Od diety w okresie przesilenia wiosennego wymagamy naprawdę sporo. Ma podnosić odporność, zwalczać infekcje i poprawiać nastrój w nadal chłodne dni. Sprawdzone połączenie w walce o odporność? Świeży imbir i ryby Graal!

Gdy za oknem pada deszcz, wieje wiatr i są nadal niskie temperatury, rośnie podatność na infekcje. Można skutecznie im zapobiegać, stosując naturalne sposoby, o których wciąż wie niewiele osób. Rozgrzewające przyprawy takie jak imbir i kwasy omega-3 to przepis na lepsze samopoczucie oraz podniesienie odporności w okresie przesilenia wiosennego.

Jak imbir wpływa na odporność?

Chociaż w naszym klimacie za naturalne antybiotyki uchodzi przede wszystkim czosnek i cebula, warto wprowadzić do swojego menu również produkty o podobnych walorach z innych stron świata. Znakomitym przykładem jest imbir, który od dawna wykorzystywany był w naturalnej medycynie różnych krajów Azji. Dlaczego warto jeść go w okresie przesilenia wiosennego? Jak zauważa dr Jarosław Woroń, dostępne są dane dotyczące skuteczności imbiru jako surowca roślinnego o działaniu przeciwwirusowym, przeciwbakteryjnym oraz przeciwgrzybiczym. Działanie to można pomocniczo wykorzystać w leczeniu infekcji dróg oddechowych. Co więcej, istnieją także dane dotyczące korzystnego wpływu imbiru na funkcje układu odpornościowego. Imbir warto więc jeść szczególnie w czasie wzmożonej podatności na infekcje i przeziębienia. Prawdziwa moc tej przyprawy tkwi w zawartych w niej olejkach eterycznych. To dlatego zamiast suszonego i sproszkowanego kłącza dobrze jest sięgać po świeży imbir. Warto jednak wiedzieć, jak przechowywać imbir, by cieszyć się jego dobroczynnymi właściwościami. Dopóki kłącze nie jest obrane, można trzymać je w temperaturze pokojowej. Po odkrojeniu części imbiru lub jego obraniu należy jednak umieścić go w lodówce. 

Imbir i kwasy omega-3 – power couple w walce o odporność

Chcąc wzmocnić działanie imbiru poprawiające odporność, warto spożywać go razem z innymi produktami o takich właściwościach. Znakomitym przykładem są ryby morskie, które zawierają dużą ilość cennych kwasów omega-3. To substancja, która ma dobroczynny wpływ na układ immunologiczny. Dotyczy to zarówno sezonowych przeziębień, jak i poważnych schorzeń takich jak nowotwory czy choroby autoimmunologiczne. Dobra wiadomość jest taka, że świeży imbir znakomicie współgra z rybą. Jego lekko cytrynowy, orzeźwiający aromat podkreśla smak ryby i nadaje jej nowy charakter. W jaki sposób połączyć moc olejków eterycznych zawartych w imbirze i kwasów omega-3? Na przykład sięgając po Filet z makreli w sosie sojowo-imbirowym Graal. Taką rybę można potraktować jako gotowe danie niewymagające przypraw i zjeść z pełnoziarnistym pieczywem. Ciekawą opcją może być również przyrządzenie zdrowej pasty na chleb, która stanowi znakomitą alternatywę dla klasycznych kanapek. W tym celu wystarczy rozgnieść ulubioną rybę Graal i dodać do niej składniki, które akurat znajdują się w lodówce. Suszone pomidory, biały ser, świeże zioła, kiszone ogórki – dodatków do rybnych past może być naprawdę wiele. Przyprawiając pastę, warto zamiast cytryny dodać starty na tarce imbir. Podkreśli on smak ryby i zadziała podobnie jak klasyczny dodatek, jakim jest sok z cytryny.

Imbir to fantastyczny dodatek z dużym potencjałem, który dobrze komponuje się zarówno ze świeżą rybą, jak i tą z puszki. Warto wykorzystać jego możliwości, by wzbogacić smak dań na bazie ryb, a przy tym zadbać o swoją odporność w okresie przesilenia wiosennego.

Tutaj znajdziesz świetny przepis na omlet z makrelą w sosie sojowo-imbirowym!