Ryby prosto z morza

Aktualności

< Zobacz pozostałe wpisy

02 09.2019

Startujesz w nowej szkole? Kwasy omega-3 pomogą ci przetrwać ten trudny czas!

Nowa szkoła to nowi znajomi, nowe wymagania nauczycieli, a przede wszystkim spora doza wiedzy do przyswojenia. Wszystko to potrafi przysporzyć dużo emocji, a czasem też stresu. Jak zadbać o siebie i swój mózg w tym intensywnym czasie? Jedząc ryby bogate w kwasy omega-3!

Początki w nowej szkole to wymagający okres. Chcesz wypaść jak najlepiej na wielu płaszczyznach i angażujesz się w różne aktywności. Największą pracę do wykonania ma jednak twój mózg. Jak go rozwijać, ale nie przemęczać? Wybierając produkty zawierające kwasy omega-3 takie jak ryby Graal. Dowiedz się, jak te cenne substancje wpływają na twój mózg, wzrok i samopoczucie. Włączaj ryby do codziennego menu pod różnymi postaciami i w pełni wykorzystaj ich potencjał!

 

Kwasy omega-3 w diecie ucznia. W czym tkwi ich sekret?

Zastanawiasz się, co działanie mózgu ma wspólnego z dietą bogatą w kwasy omega-3? To proste. Dużą rolę w prawidłowej pracy mózgu odgrywają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3: EPA i DHA oraz omega-6: AA czyli kwas  arachidonowy. Szczególne znaczenie ma kwas DHA, czyli dokozaheksaenowy, któremu przypisuje się znaczącą rolę w rozwoju mózgu i zmysłu wzroku. W rozwijającym się organizmie mózg zużywa dużą ilość tych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które potrzebne są między innymi w procesie dojrzewania neuronów, czyli rozwoju układu nerwowego, a zatem także w procesie kształtowania się inteligencji. Z tego powodu ważne jest, aby od najmłodszych lat zapewnić dzieciom dietę bogatą w DHA [1]. Chcesz poprawić koncentrację i lepiej przyswajać wiedzę? Kwasy omega-3 zawarte w rybach Graal to świetny sposób, by wieloaspektowo wspomóc swój mózg. Lepsza pamięć, skupienie i skuteczniejsza nauka to tylko niektóre korzyści sprawiające, że warto włączyć ryby do swojej diety! Dodatkowy plus: kwasy omega-3 zmniejszają też poziom stresu, a to z pewnością docenisz w nowej szkole.

Gdzie szukać istotnych dla mózgu kwasów omega-3?

Wiesz już, że kwasy omega-3 i omega-6 zawarte w rybach pełnią niezwykle istotną rolę, jeśli chodzi o prawidłową pracę mózgu. Co ciekawe, organizm człowieka nie jest w stanie wytworzyć ich samodzielnie. To dlatego trzeba dostarczać je z pożywieniem, na przykład jedząc ryby czy roślinne tłuszcze. Źródło zdrowego białka i kwasów omega-3 znajdziesz w rybach Graal. Możesz na przykład przygotować z nimi szybką pastę na chleb lub dodać do sałatek. Sardynki w sosie pomidorowym, Tuńczyk kawałki w sosie własnym, a może Grillowane filety z makreli w oleju o smaku cytrynowym? To tylko niektóre z apetycznych propozycji Graal

Chcesz zadbać o wzrok? Jedz ryby!

Jeśli zależy ci na tym, by osiągać dobre wyniki w nauce, a przy tym ograniczyć poziom stresu związanego z natłokiem zadań, ucz się regularnie. Co to oznacza w praktyce? Oczywiście dużo czytania! Z pewnością znasz uczucie zmęczonych, zaczerwienionych, a niekiedy nawet łzawiących oczu, które pojawia się po długich godzinach nad książkami. Zadbaj o swój wzrok już teraz dzięki odpowiedniej diecie. Czy wiesz, że kwasy tłuszczowe jedno- lub wielonienasycone z grupy omega-3 odgrywają w siatkówce rolę strukturalną, funkcjonalną i ochronną? [2] Jedząc ryby Graal bogate w kwasy omega-3 dbasz więc nie tylko o swój mózg, lecz także o wzrok!

Stres, dużo nauki, nowi ludzie ─ początek nauki w nowej szkole to spore wyzwanie. Podejmij je w mądry sposób i dbaj o siebie od wewnątrz. Zdrowe ryby to świetny sposób, by zyskać więcej energii, koncentracji i świetnego samopoczucia!

 

[1] Krygier K. (2017) „Czy tłuszcze wpływają na pamięć i koncentrację?”. Materiały kampanii „ Poznaj się na tłuszczach” pod patronatem Instytutu Żywności I Żywienia oraz WUM Zakładu Medycy Społecznej i Zdrowia Publicznego. Źródło: https://poznajsienatluszczach.pl/2017/10/03/pamiec-koncentracja-tluszcze/ (data dostępu: 16.08.2019 r.)

[2]  Kowalski M., Borucka A.I, Szaflik J. (2008) „Kwasy Omega-3 w profilaktyce zwyrodnienia plamki związanego z wiekiem”. [w:] „Wybrane Problemy Kliniczne”. Źródło: https://journals.viamedica.pl/forum_medycyny_rodzinnej/article/viewFile/10214/8714 (data dostępu: 17.08.2019 r.)